Select Page

Huisstijl ontwikkeling + branding

Case Study

POUER

*

De mannen van Pouer leveren? haarproducten op vaste basis. Een abbonement op een hoogstaand haarproduct voor mannen. “Iedere dag zo trots als een pauw!”

Wat?

Huisstijl design
Logo design
Product fotografie
Marketing video’s

Categories

Grafisch design
Branding
Foto & Video

Uitdaging

Pouer is opzoek naar een unieke uitstraling. Een eigen stijl die aanslaat bij de doelgroep. Fris en opvallend maar toch stijlvol. Dit alles moet kunnen worden vertaald naar de doelgroep zowel tekstueel als visueel. De hele stijl moet van A tot Z in elkaar passen.

Oplossing

Door een duidelijke stijl weg te zettten tijdens het huisstijlontwerp heb ik deze lijn vervelgons door kunnen trekken in alle werkzaamheden die voor Pouer zijn verricht. Dit kun je terug zien in de eenheid die zowel terug komt in het design als in de foto en videografie.

Pouer is een jong en innoverend bedrijf zij willen opvallen maar toch professioneel overkomen met hun manier van branding. Dit is iets waar tijdens het ontwerpen rekening mee wordt gehouden.?

Er wordt gekeken naar de wensen van de doelgroep in combinatie met de eisen van de eigenaren van Pouer zelf. Door deze wensen te koppelen is het gewenste resultaat bereikt

Huisstijl design

Er is een huisstijl ontwikkeld waarin ??n duidelijk stijl naar voren komt deze stijl kan worden doorgetrokken in toekomstige social-media uitingen of andere marketing doeleinden.

Logo design

Het logo wat voor Pouer gerealiseerd is, is het icoon van het bedrijf. Het logo is ook terug te vinden op de producten.

Fotografie

Ook zijn eer sfeer en product foto’s ontwikkeld voor Pouer deze foto’s worden gebruikt in de webshop en op social-media

Diverse video’s

Naast de foto’s is er ook gewerkt aan product tutorials, en promotie video’s. Deze video’s worden ingezet op de social-media kanalen van Pouer.

Product eigenschappen

Het ontwerp van Pouer is gebaseerd op de naam in combinatie met de kracht en trots van een pauw. Borst vooruit en voor niemand bang, actief en sprekend. Door de actieve kleuren met de donkere kleuren te samen te gebruiken ontstaat er een opvallend contrast wat opvalt maar toch staat voor klasse.

b

Flat Design

w

Duidelijk in communicatie

Creatief in uiting

Brandbook

Na afronding van de werkzaamheden wordt er een brandbook gepresenteerd waarin alle belangrijke aspecten van de design werkzaamheden naar komen.

Logo

Het logo is het uithangbord van het bedrijf. In het brandbook staat beschreven hoe het logo wel en niet kan worden gebruikt, in welke kleurvarianten het toepasbaar is en hoe het logo tijdens one-color drukwerk gebruikt kan worden.?

Kleurenpalet

Een kleurenpalet is noodzakelijk binnen een huisstijl. Hier worden alle kleurcodes en kleurvarianten verzameld. Het is zo mogelijk om in een oogopslag het palet te zien en te onderscheiden.

Typografie

Als laatste wordt de typografie behandeld. De typografie en lettertype keuzes staan beschreven in het brandbook. Hiermee kan in de toekomst rekening worden gehouden met marketing doeleinden. Door dit allemaal gelijk te trekken wordt een duidelijke eenheid gecreerd.?

*

Doelgroep video’s

Om de doelgroep te bereiken is er gekozen om video content naar buiten te communiceren. Deze content is op verschillende manier ontwikkeld en naar buiten gebracht. Zo zijn er voor Pouer korte stop-motion video’s gemaakt voor op de socials maar ook verschillende doelgroep gerichte video’s. Deze video’s richten zich op specifieke gebruikers binnen de doelgroep. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de zakelijke gebruiker zoals in onderstaande video.

*

Product tutorial

Wat is er nu uniek aan de producten? En welke producten zijn geschikt voor welke gebruiker. Om dit duidelijke naar de buitenwereld te communiceren zijn er product tutorials gemaakt. Deze laten zien wat voor resultaat er haalbaar is met het betreffende product. Uit onderzoek naar de doelgroep bleek dat er veel vraag was naar het “kunnen” van de producten. Middels deze video’s ontstaat er meer kennis onder de doelgroep en worden miskopen voorkomen.

Samenwerken?

nickreijrink@live.nl
06 30 59 42 71

Als freelancer werk ik uit naam van: