Select Page

Huisstijl ontwikkeling + branding

Case Study

POUER

*

De mannen van Pouer leveren de haarproducten af bij de klanten op periodieke basis. Als klant neem je een abonnement op een hoogstaand haarproduct dat is ontwikkeld voor mannen. ?Iedere dag zo trots als een pauw!?

Wat?

Huisstijl design
Logo design
Product fotografie
Marketing video’s

Categorie

Grafisch design
Branding
Foto & Video

Uitdaging

Pouer is opzoek naar een unieke uitstraling. Een eigen stijl die aanslaat bij de doelgroep. Fris en opvallend maar toch stijlvol. Dit alles wordt vertaald naar de doelgroep zowel op tekstueel als visueel gebied. De gehele stijl moet van A tot Z bij elkaar passen.

Oplossing

Door een duidelijke weg in te slaan met de huisstijl design, heb ik de stijl vervolgens doorgetrokken in alle werkzaamheden die voor Pouer zijn verricht. Dit is terug te zien in de eenheid die zowel terugkomt in het design als in de foto- en videografie.

Pouer is een jong en innoverend bedrijf met een opvallend maar toch professioneel overkomen in de manier van branding. Dit is iets waar tijdens het design rekening mee wordt gehouden.

Er wordt gekeken naar de wensen van de doelgroep in combinatie met de eisen van de mannen van Pouer zelf. Door deze wensen te koppelen is het gewenste resultaat bereikt.

Huisstijl design

Er is een huisstijl ontwikkeld waarin ??n duidelijk stijl naar voren komt. Deze stijl kan worden doorgetrokken in toekomstige social media uitingen of andere marketing doeleinden.

Logo design

Het logo wat voor Pouer is gerealiseerd, is iconisch voor het bedrijf. Het logo is ook terug te vinden op de haarproducten.

Fotografie

Naast logo- en huisstijl design, zijn er sfeer- en productfoto?s ontwikkeld voor Pouer. De foto?s worden gebruikt in de webshop en op social media

Diverse video’s

Product tutorials en promotie video?s zijn ook ontwikkeld voor Pouer. De video?s worden ingezet op de social media kanalen van Pouer.

Product eigenschappen

Het ontwerp voor Pouer is gecre?erd op basis van de naam Pouer en gecombineerd met de krachtige en trotse uitstraling van een pauw. Borst vooruit en voor niemand bang, actief en sprekend. Door de actieve kleuren met de donkere kleuren samen te gebruiken, ontstaat er een opvallend contrast wat opvalt maar toch klasse uitstraalt.

b

Flat design

w

Duidelijk in communicatie

Creatief in uiting

Brandbook

Na afronding van de werkzaamheden voor Pouer, wordt er een brandbook gepresenteerd waarin alle belangrijke aspecten van de design werkzaamheden naar voren komen.

Logo

Het logo is het uithangbord van het bedrijf. In het brandbook staat beschreven hoe het logo wel en niet kan worden gebruikt, in welke kleurvarianten het toepasbaar is en hoe het logo tijdens one-color drukwerk gebruikt kan worden.

Kleurenpalet

Een kleurenpalet is noodzakelijk binnen een huisstijl. Hier worden alle kleurcodes en kleurvarianten verzameld. Het is op deze manier mogelijk om in ??n oogopslag het palet te zien en de verschillen te onderscheiden.

Typografie

Als laatste wordt de typografie behandeld. De typografie en lettertype keuzes staan beschreven in het brandbook. Hier kan in de toekomst rekening mee worden gehouden voor marketing doeleinden. Door dit allemaal gelijk te trekken wordt een duidelijke eenheid gecre?erd.

*

Doelgroep video’s

Om de doelgroep te bereiken is er gekozen om video content naar buiten te communiceren. Deze content is op verschillende manier ontwikkeld en naar buiten gebracht. Zo zijn er voor Pouer korte stop-motion video’s gemaakt voor op de socials maar ook verschillende doelgroep gerichte video’s. Deze video’s richten zich op specifieke gebruikers binnen de doelgroep. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de zakelijke gebruiker zoals in onderstaande video.

*

Product tutorial

Wat is er nu uniek aan de producten? En welke producten zijn geschikt voor welke gebruiker? Om dit duidelijke naar de buitenwereld te communiceren zijn er product tutorials gemaakt. Deze tutorials laten zien wat voor resultaat er haalbaar is met het product. Uit onderzoek bleek dat er veel vraag was naar het ?kunnen? van de producten. Door deze video?s ontstaat er meer kennis onder de doelgroep en worden miskopen voorkomen.

Samenwerken?

Als freelancer werk ik uit naam van: